Choć opłaty za korzystanie z usług agencji nieruchomości skutecznie odstraszają Polaków od korzystania z nich, to ta forma sprzedaży mieszkań i domów stale się rozwija. Trudno się temu dziwić: dobra agencja nieruchomości nie tylko sprzeda nasz dom czy lokal szybciej, ale i zadba o bezpieczeństwo transakcji tak, abyśmy nie musieli się dodatkowo troszczyć o żadne inne skutki prawne, nieścisłości w księgach wieczystych, czy niedopełnienie formalności notarialnych, na których sami często zupełnie się nie znamy.
Aby skutecznie i szybko sprzedać nieruchomość, musimy poświęcić wiele czasu, podczas gdy wyspecjalizowane i doświadczone na rynku biura pośrednictwa nieruchomości posiadają niejednokrotnie tak duże bazy oferentów, chętnych do kupna czy sprzedaży, do których sami docieralibyśmy przez wiele żmudnych miesięcy, nie mając przy tym gwarancji uzyskania docelowego efektu.
Zawierając umowę z agencją automatycznie zostajemy dodani do posiadanych przez nią baz, a nasze ogłoszenie kupna bądź sprzedaży pojawia się w krótkim czasie w tysiącach portali ogłoszeniowych, niejednokrotnie na pozycjach wyróżnianych, promowanych a przez to łatwo wpadających w oko potencjalnych osób zainteresowanych zakupem, czy sprzedażą. Nie musimy też reklamować naszej oferty, bo o to również dba agencja, przygotowując dobre opisy perswazyjno – reklamowe, na które odbiorcy zwracają uwagę szybciej i z lepszym dla nas skutkiem, niż gdybyśmy je przygotowywali sami.
Opłata za korzystanie z usług agencji jest więc uzasadniona, choć nie ukrywając – im niższa, tym dla nas jako klientów – lepiej. Wybierając wielkie i znane biuro pośrednictwa mamy szansę na zniżkę i mniejszą prowizję – bo ma już ono swoją bazę, wielu klientów i może zaproponować atrakcyjniejsze warunki współpracy niż pośrednik dopiero startujący w tej branży.